شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

رژيم لاغري با 10 ماده غذايي مفيد براي لاغري

۳ بازديد

دراينجا غذاها و سبزيجات خوشمزه و خوش رنگي را به شما معرفي مي كنيم تا بدون محدوديت در خوردن و نگراني از افزايش وزن، آنها را جايگزين غذاهاي ديگر نماييد.

 

اضافه وزن همواره معضلي براي بسياري از مردم بوده است. راه هاي زيادي براي كاهش وزن وجود دارد، اما اگر بدانيد بدون كم كردن مقدار وعده هاي غذايي هم مي توانيد با سرعت و راحتي بيشتري، به كاهش وزن خود كمك كنيد، مطمئناً ديگر گرسنگي‌هاي بي مورد را تحمل نمي كنيد.

دراينجا غذاها و سبزيجات خوشمزه و خوش رنگي را به شما معرفي مي كنيم تا بدون محدوديت در خوردن و نگراني از افزايش وزن، آنها را جايگزين غذاهاي ديگر نماييد.

 

اضافه وزن همواره معضلي براي بسياري از مردم بوده است. راه هاي زيادي براي لاغري وجود دارد، اما اگر بدانيد بدون كم كردن مقدار وعده هاي غذايي هم مي توانيد با سرعت و راحتي بيشتري، به لاغري خود كمك كنيد، مطمئناً ديگر گرسنگي‌هاي بي مورد را تحمل نمي كنيد.

برنج به همراه سبزيجات

برخي سبزيجات همانند كلم بروكلي، هويج، كلم پيچ و … كه حاوي مقادير بالاي فيبر هستند، مشخصاً منجر به كاهش جذب كالري اضافي برنج مي‌شوند. اما اين همه ي ماجرا نيست. بر طبق تحقيقات، اضافه كردن سبزيجات به برنج، منجر به تسهيل و تسريع تخليه ي معده مي‌شود. در نهايت، شما مدت زمان بيشتري احساس سيري مي‌كنيد. در يك مطالعه مشخص شده، افرادي كه به هنگام نهار، به همراه برنج خود، سبزيجات بيشتري مصرف كرده‌اند، به هنگام شام، اشتهاي كمتري داشته و كمتر غذا مي‌خورند.

 

 

:: تخم مرغ

اگر به فكر يه صبحانه ي سبك و چربي سوز هستيد، بهتر است به جاي خوردن پن‌كيك، تخم مرغ بخوريد. طبق مطالعات انجام شده خوردن تخم مرغ به هنگام صبحانه منجر به گرسنگي دير هنگام مي شود و زمان بين صبحانه و وعده هاي بعدي را افزايش مي دهد.

 

:: پسته

ممكن است تصور كنيد كه تنقلات عامل چاقي هستند، اما پسته از اين قاعده مستثناست. البته اكثر آجيل ها، همانند پسته مقادير زيادي فيبر و پروتئين ها سيركننده دارد، كه در علاوه بر تامين نيازهاي بدن، منجر به كم اشتهايي مي شود.

 

:: گريپ فروت

در ميان تمامي خوردني‌ها، گريپ فروت يكي از مشهورترين ميوه هايي است كه منجر به لاغري مي‌شود. البته تاثير اين ميوه بر روي كم كردن وزن، در تحقيقات علمي هم به اثبات رسيده است. افرادي كه وعده غذايي خود را با نيمي از يك گريپ فروت شروع مي‌كنند، به مراتب بهتر و بيشتر از سايرين وزن كم مي‌كنند.

 

:: آووكادو

اين ميوه كه طعمي شبيه سرشير دارد، مي‌تواند همانند يك كمربند لاغري دور كمر شما را كوچك كند. تحقيقات ثابت كرده كه اين ميوه حاوي يك چربي اشباع نشده است كه منجر به ترشح هورموني به نام لپتين در بدن مي‌شود. به هنگام ترشح اين هورمون، مغز تصور مي‌كند كه شما سير شده ايد و بنابراين از غذا خوردن دست مي‌كشيد.

 

:: قارچ

قارچ، جايگزيني مناسب، خوشمزه و كم‌كالري براي گوشت است كه مي‌تواند تاثير شاياني در كاهش وزن شما داشته باشد. در صورتي كه بتوانيد اين غذا را در وعده‌هاي غذايي خود جايگزين گوشت نماييد، تقريباً در هر وعده غذايي حدود ۴۲۰ كالري اضافه را از بدن خود دور نگه داشته ايد.

 

:: روغن زيتون

استفاده از روغن زيتون در هنگام پخت برخي غذاها و آماده كردن سالادها، در كم كردن وزن موثر است. در روغن زيتون يك تركيب اشباع نشده به نام اولئيك اسيد وجود دارد كه در صورتي كه به همراه غذا خورده شود، طي يك عمليات پيچيده‌ي شيميايي، مغز شما را همانند آووكادو فريب مي‌دهد. نهايتاً شما تصور مي‌كنيد كه سير شده‌ايد و غذا خوردن را متوقف مي‌كنيد.

 

:: غلات سبوس‌دار

پس از اين به بعد خوردن غلات معمولي را متوقف كرده و غلات سبوس دار را به جاي آنها استفاده كنيد. تحقيقات نشان داده خوردن غلات سبوس دار در كاهش سريع وزن بسيار تاثير گذار عمل مي‌كند. برنج، جو ي خرد شده، انواع حبوبات و غلات به همراه سبوس، نان گندم و حتي ماكاروني از جمله مواردي هستند كه در اين دسته قرار مي‌گيرند.

 

:: فلفل قرمز

اضافه كردن مقداري فلفل، نه تنها طعم غذاي شما را بهبود مي‌بخشد، بلكه منجر به تاثير در عادت تغذيه و كاهش وزن شما نيز مي‌شود. مقداري فلفل هندي و يا فلفل قرمز مي‌تواند در انجام اين امر موثر باشد. فلفل‌هاي قرمز ماده‌اي به نام كپسايسين را شامل مي‌شوند كه باعث كم اشتهايي و همچنين خوردن غذاي كمتر مي‌گردند. خوردن فلفل شيرين نيز مي‌تواند تا حدي به اين امر كمك كند.

 

:: باقلا

باقلا سرشار از پروتئين و فلاونوئيدها است. در يك دوره مطالعاتي چهارده ساله مشخص شده كه اين دانه‌هاي سبز رنگ٬ آنتي‌اكسيداني خاص در خود دارند كه مانع از تجمع چربي و در نهايت اضافه وزن مي‌شوند.










تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.